zaterdag 16 februari 2013

Deken Januari!


Ongeveer juni 2012 werd mij gevraagd of ik een deken wilde haken voor de toen nog niet geboren Sophie. Ze wisten toen nog niet of het een jongentje of meisje zou worden, dus moest het een unisex deken worden. Verder had ik volledig de vrije hand, wel graag ongeveer 120 bij 150 cm. Wat was dit een leuke, maar ook ontzettend moeilijke opdracht! Tijden gezocht naar het ideale vierkantje, of streepje, hexagon of iets heel anders. Heb uiteindelijk gekozen voor een granny, van een deken waardoor ik wilde gaan haken, deze deken. Met Nathalie van Woolly heb ik tijden gepraat over de kleuren van de deken en we kwamen op 12 kleuren en wit als kleur om de vierkantjes te verbinden. Nathalie was zo lief om er een bolletje extra bij te doen, deze vond ze prachtig bij de overige kleuren passen, daar was ik het volledig mee eens. In een paar nachtdiensten heb ik alle vierkantjes gehaakt, maar toen kwam het afhechten. Ik heb het daardoor een paar maanden aan de kant gelegd, maar eind november ben ik weer begonnen. Tijdens oud en nieuw was ik druk bezig met de rand en in de eerste week van januari had ik deken klaar! Ik mocht naar Enschede afreizen om de deken te geven aan Sophie en haar natuurlijk te bewonderen. Wat een prachtig babytje en de ouders waren erg blij met deken. Een pak van mijn hart natuurlijk! 

Als rand heb ik een paar keer een toer gemaakt van drie stokjes in de losse ruimte van de vorige toer en de laatste toer is twee stokjes, twee lossen en weer twee stokjes in de losse ruimte van de vorige toer. Ik ben er zelf erg trots op!

7 opmerkingen:

  1. Je deken is mooi geworden, leuk al die kleuren bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Die is echt supermooi geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleurrijke deken.
    Hoe je de granny's aan elkaar gehaakt heb is ook al een kunst op zich !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow! Echt prachtig!! Krijg weer helemaal zin om ook aan een deken te beginnen
    (mijn 'dekens' eindigen in kussens, omdat ik nooit de motivatie heb om door te gaan! haha)

    ik ga je volgen!

    en kijk ook eens bij mij haakhaakdedy.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen